Algemene Voorwaarden

 

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.       Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

2.       Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst                op afstand aangaat met de ondernemer;

3.       Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd                  systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst                          uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

4.       Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst,            zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;

5.       Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

6.       Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op            afstand;

7.       Dag: kalenderdag;

8.       Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten,                            waarvan de leverings‑ en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

9.       Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem              persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de                  opgeslagen informatie mogelijk maakt.

 

 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

studio MEAU

Nachtlân 22, 9213RG de Wilgen

Tel.: +31 (0) 6 31648901

E-mailadres: info@studiomeau.com
KvK-nummer: 86995502
BTW-identificatienummer: NL86470634B01

 

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1.       Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen               overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2.       Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de                        consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand                wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op                        verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3.       Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de                  overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de            consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige                      manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal                      voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden                    langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische                  weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4.       Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van                      toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van              tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest                        gunstig is.

 

Artikel 4 - Het aanbod

1.       Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in                het aanbod vermeld.

2.       Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De                    beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te              maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de                      aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3.       Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die                 aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

           ·de prijs inclusief belastingen;

           ·de eventuele kosten van aflevering;

           ·de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

           ·het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

           ·de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;

           ·de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;

           ·de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor                        communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief;

           ·indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de consument te                      raadplegen is;

           ·de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op                 de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;

           ·de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

           ·de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze                           gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

           ·de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of                periodieke aflevering van producten of diensten.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

1.       De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding                  door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2.       Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld                      langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze                                aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3.       Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en                                            organisatorische  maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige            webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende                                          veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4.       De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn                                          betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord            aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft            om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan                de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5.       De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige                 wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame                               gegevensdrager,  meesturen:

           a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

           b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan                    wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

           c. de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;

           d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de                     consument heeft verstrekt vóór de uitvoering der overeenkomst;

           e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één                   jaar of van onbepaalde duur is.

6.       Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten is de bepaling in            het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van producten

1.     Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te          ontbinden gedurende vier werkdagen. Deze termijn gaat in op de dag van betaling van het product door of                            namens de consument.

2.     Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product                   slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst           te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren             en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform               de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Artikel 7 - Kosten  in geval van herroeping

1.       Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending                    voor zijn rekening.

2.       Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk                  binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

 

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1.       Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door  de ondernemer alleen worden                            uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst,                heeft vermeld.

2.       Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

a)     die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

b)    die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

c)     die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

d)    die snel kunnen bederven of verouderen;

e)     waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

f)     voor losse kranten en tijdschriften;

g)    voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

1.    Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

a)   betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten  op een bepaalde datum of tijdens               een bepaalde periode;

b)   waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is                           verstreken;

c)   betreffende weddenschappen en loterijen.

 

 Artikel 9 - De prijs

1.       Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of                    diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW‑tarieven.

2.       In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan                      schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen                          aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn,                    worden bij het aanbod vermeld.

3.       Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij                  het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4.       Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de                    ondernemer dit bedongen heeft en:

a)     deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b)    de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

1.       De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

 

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

1.       De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod                vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de                    totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

2.       Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en              vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de                            ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

1.       De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de                            uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2.       Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3.       Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf                      geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere                          leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel                    slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de                          bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te            ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4.       In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo                  spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

5.       Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een                            vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden                  gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden            uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

6.       Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de                              consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 12 - Duurtransacties

1.       De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met                                   inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2.       Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar. Indien is                              overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de                    overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na                                  voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.

 

Artikel 13 - Betaling

1.       Voor zover niet later is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan             binnen veertien dagen na bezorging van het goed of in geval van een overeenkomst tot het verlenen van een                        dienst, binnen 14 dagen na afgifte van de deze overeenkomst betreffende bescheiden.

2.       Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van                  meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen              gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen                                      vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3.       De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de                            ondernemer te melden.

4.       In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om              de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 14 - Klachtenregeling

1.       De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht                            overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2.       Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven                worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3.       Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van                    ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer            binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument            een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.